jeśli zrobiłaś/eś coś z mojego przepisu
podeślij mi zdjęcie na faxcooks@gmail.com !
umieszczę je na moim fanpage :)

piątek, 8 maja 2015

tort kakaowy z truskawkami i bitą śmietaną!

WITAM :)


z okazji urodzin mojego chłopaka piekłam tort. prosty tort!
przepis podglądnięty na blogu Moje Wypieki, z moimi lekkimi zmianami.

SKŁADNIKI!
200g mąki
1 łyżeczka sody 
1/4 łyżeczki soli
pół szklanki kefiru
50g kakao
aromat waniliowy
cukier z prawdziwą wanilią
50g kakao
2 jaja
120g masła
400g cukru
400g śmietany 36%
truskawki
borówki

PIECZEMY!
miękkie masło ucieramy z cukrem. w miseczce roztrzepujemy jajko. kefir mieszamy z połową szklanki wody i dodajemy aromat waniliowy. kakao równiez mieszamy z połową szklanki wody.
mąkę przesiewamy z sodą i solą.
do masła dodajemy delikatnie jajko i miksujemy dalej. dodajemy również kakao z wodą i miksujemy do połączenia składników. następnie na zmianę dodajemy kefir i mąkę. miksujemy tylko do połączenia składników.
tortownicę wykładamy papierem do pieczenia i wlewamy połowę ciasta. pieczemy 40 min na termoobiegu w 180 stopniach. zostawiamy do wystudzenia i pieczemy drugą.

gdy mamy już oba blaty wystudzone miksujemy śmietanę z cukrem z wanilią. przekładamy nią ciasto i dajemy na wierzch. układamy owoce.

SMACZNEGO!


Wiosenne słodkości!

8 komentarzy:

dziękuję za wizytę i komentarz, każdy zauważam.
niestety nie biorę udziału w grach blogowych :)
zapraszam ponownie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...